Sommerhilsen fra Ullevål skole

Julie Karen

For oss som jobber i skolen, har mye av dette året bestått i å organisere skoledagen til å være så smittevernstrygg som overhodet mulig. Samtidig har hjertet for elevenes læring og sosiale liv vært bærebjelken for valgene vi har tatt. Heldigvis har Ullevål hatt mulighet til å stort sett ha alle elevene på skolen, og det er vi glade for. For det er på skolen livet skjer, der møtes vi og lærer sammen. Livet på skolen har gått sin gang til tross for pandemi, en musikal har blitt øvd på, spennende naturfagseksperiment har blitt nøye studert, vanskelige regnestykker har blitt løst og lesekoden er knekt.

I dag har vi feiret at et skoleår er over, og elevene har kost seg sammen ute. Det var veldig hyggelig å se alle som var samlet med kurver fylt med godsaker som de delte med hverandre. Neste år håper vi at vi kan samles mer på tvers og synge, danse og feire sammen!

Vi vet nå at vi skal planlegge for grønt nivå til oppstart i august. Det betyr at vi forhåpentligvis kan møte dere foresatte fysisk på foreldremøter, barna kan gjenoppta vennegrupper, og foreldre på de laveste trinnene har mulighet til å bli bedre kjent med hverandre. DET gleder vi oss til!
Flere lærere og ledere har sluttet og slutter denne våren, og vi takker for iherdig innsats der elevenes læring og utvikling har stått i fokus. De har satt spor og lagt igjen noe fint i veggene. Vi ønsker lykke til og takker for den engasjement og kunnskap.

Vi ses til skolestart mandag 16. august, og for noen av dere allerede 2. august på AKS. Vi ser frem til å starte et nytt skoleår og gå mer i dybden på den nye læreplanen, LK20. Målet er at elevene skal oppleve at skolehverdagen er relevant og hensiktsmessig for livet som venter. Vi skal øve og utvikle oss sammen, og prøve og feile sammen.

God sommer til dere alle, og takk for gode innspill, engasjement, kritiske spørsmål og involvering!

Hilsen alle i ledelse og administrasjon på Ullevål skole